IST Syllabus L2-L3 programme UE Anglais semestres 4 à 6


In English

Level expected at the end of semester 6 in the 5 skills: B2
(Common European Framework of Reference for Languages

Educational approach
Hybrid teaching (in situ/ online teaching)

Syllabus

Communication skills
- Debate on cultural and professional issues - Value one's opinion through examples - Qualify one's opinion using the context - Adapt one's arguments to the context - Integrate the opinion(s) of one's interlocutor(s) - Synthesize - Negotiate in professional related situations

Methodological skills
- Professional correspondence - Complex argumentative texts - Synthesize files in relation with engineering, science and culture - Oral presentation of projects - Writing a report related to the world of work and research - Writing a summary - Text analysis - TOEIC (Test Of English for International Communication): a practice

Linguistic skills
The following notions will be studied and reinforced over the 3 years of BSc:

The verbal group
- Tenses - Modals - Passive form - Prepositional/ phrasal verbs

The nominal group
- Articles/ determiners/ quantifiers - Adjectives

Sentence structures
- Reported speech - Relative clauses - Adverbs and conjunctions

Civilization skills
Reinforcement and discovery of Anglo- Saxon culture
Introduction of Anglo- Saxon culture related to the professional world: writing a CV, a cover letter, job interview practice



En Français

Niveau visé en fin de S6 dans les 5 compétences: B2
(Cadre Européen Commun de Référence pour les Langues)

Méthode pédagogique
Enseignement hybride (présentiel et ENT)

Programme pédagogique

Objectifs langagiers
- Débattre sur des problématiques culturelles et professionnelles - Faire valoir son point de vue à partir de plusieurs exemples - Nuancer son point de vue en fonction du contexte - Adapter son argumentation en fonction du contexte - Intégrer le point de vue de son (/ses) interlocuteur(s) - Synthétiser - Négocier dans des situations de type professionnel.

Objectifs méthodologiques
- Correspondances professionnelles - Textes argumentatifs complexes - Synthèses de dossier sur des thèmes liés à l'ingénierie, les sciences et la culture - Présentation orale d'un projet - Rédaction d'un compte-rendu lié au monde professionnel et à la recherche. Rédaction d'un résumé - Analyse de texte -  Entrainement au TOEIC (Test Of English for International Communication)

Objectifs linguistiques
Les notions suivantes seront renforcées au cours des 3 années de licence:

Le groupe verbal
- Les temps - Les modaux - La voix passive - Les verbes prépositionnels/ à particules

Le groupe nominal
- Les articles/ les déterminants/ les quantifieurs - Les adjectifs

Structures de phrases
- Le discours indirect - Les subordonnées - Les adverbes et conjonctions

Objectifs civilisationnels

Renforcement de la culture du monde anglo-saxon/ Introduction de la culture anglo-saxonne dans le monde professionnel : rédaction CV, lettres de motivation, entretiens d’embauche